4 spôsoby, ako sa zbaviť brušného tuku bez hladovania

4 spôsoby, ako sa zbaviť brušného tuku bez hladovania

Brušný tuk nie je len problémom len preto, že môže vyzerať zle.

V skutočnosti je veľa tuku v oblasti brucha silne spojené s chorobami, ako je cukrovka 2. typu a srdcové choroby. Z tohto dôvodu má úbytok brušného tuku obrovské výhody pre vaše zdravie a môže vám dokonca pomôcť žiť dlhšie.

Tuk z brucha sa zvyčajne odhaduje zmeraním obvodu okolo pása. To sa dá ľahko urobiť doma pomocou jednoduchej pásky. Brušnou obezitou sa nazýva obvod pása nad 102 cm u mužov a 88 cm u žien.

Našťastie, existuje niekoľko osvedčených stratégií, ktoré sa ukázali veľmi účinnými v boji proti neželanému brušnému tuku. V tomto článku sa pozrieme na konkrétne odporúčania.

Predstavujeme 4 spôsoby, ako sa zbaviť brušného tuku.

1. Nejedzte cukor a vyhýbajte sa sladkým nápojom

Pridaný cukor je veľmi nezdravý.

Štúdie ukazujú, že má jedinečne škodlivé účinky na zdravie metabolizmu. Keď jete priveľa pridaného cukru, pečeň je preťažená fruktózou a je nútená ju zmeniť na tuk.

Početné štúdie ukázali, že nadmerný cukor, najmä kvôli veľkému množstvu fruktózy, môže viesť k zvýšenej akumulácii tuku v bruchu a pečeni. Niektorí sa domnievajú, že toto je primárny mechanizmus spôsobujúci škodlivé účinky cukru na zdravie. Zvyšuje brušný tuk a pečeňový tuk, čo vedie k inzulínovej rezistencii a množstvu metabolických problémov.

Kvapalný cukor je v tomto ohľade ešte horší. Kvapalné kalórie mozog „nezaznamenáva“ rovnakým spôsobom ako tuhé kalórie, takže keď pijete sladené nápoje, následkom je aj zvýšená chuť na sladké.

Štúdie dokonca upozorňujú, že nápoje sladené cukrom sú spojené so zvýšeným rizikom obezity u detí, na čo by mali dbať najmä rodičia, ktorí tieto nápoje kupujú deťom každý deň.

Ďalšou nástrahou je cukor obsiahnutý v potravinách, kde by sme ho nečakali. Patria medzi ne aj potraviny uvádzané na trh ako zdravé potraviny, ktoré skutočne môžu obsahovať obrovské množstvo cukru. Ak chcete znížiť množstvo rafinovaného cukru, budete musieť začať čítať etikety a zloženie výrobkov, ktor nakupujete.

Odmenou za trochu námahy a pitie čistej vody bude menej nebezpečného brušného tuku, čo so sebou prináša mnohé výhody estetického ale najmä zdravotného charakteru.

2. Jesť viac bielkovín je vynikajúca dlhodobá stratégia na zníženie brušného tuku

Proteín je najdôležitejším makronutrientom, pokiaľ ide o schudnutie.

Ukázalo sa, že chuť do jedla znižuje o 60%, zvyšuje metabolizmus o 80 až 100 kalórií za deň a pomáha vám jesť až o 441 menej kalórií za deň. Ak je vaším cieľom chudnutie, potom pridanie bielkovín je pravdepodobne tou najúčinnejšou zmenou, ktorú môžete urobiť vo svojej strave.

Nielenže vám to pomôže schudnúť, ale tiež vám pomôže vyhnúť sa opätovnému priberaniu na váhe, ak sa niekedy rozhodnete opustiť svoje úsilie o chudnutie.

Snažte sa preto zvýšiť príjem vysoko bielkovinových potravín, ako sú celé vajcia, ryby, morské plody, strukoviny, orechy, mäso a mliečne výrobky. Toto sú najlepšie zdroje bielkovín v potrave.

Ak máte problémy so získaním dostatočného množstva bielkovín vo vašej strave, potom kvalitný bielkovinový doplnok (napríklad srvátkový proteín) predstavuje zdravý a pohodlný spôsob, ako zvýšiť celkový príjem.

3. Obmedzte sacharidy z vašej stravy

Obmedzenie obsahu sacharidov je veľmi efektívny spôsob, ako schudnúť.

Početné štúdie potvrdzujú, že  keď ľudia výrazne obmedzia sacharidy, ich chuť do jedla klesá a schudnú. Stačí sa pritom vyhnúť rafinovaným sacharidom (cukor, biely chlieb atď.), najmä ak udržujete vysoký príjem bielkovín.

Ak však chcete schudnúť rýchlo, potom zvážte zníženie sacharidov na 50 gramov denne. Tým sa vaše telo dostane do ketózy, zabije chuť do jedla a vaše telo začne spaľovať primárne tuky na palivo.

Viac informácií o účinnej KetoDiet nájdete v našom SlimFitStudio, kde zakúpite široký sortiment proteínových jedál vysokej kvality.

4. Cvičenie v boji proti brušného tuku

Cvičenie je dôležité z rôznych dôvodov.

Je to jedna z najlepších vecí, ktoré môžete urobiť, ak chcete žiť dlhý a zdravý život a predchádzať chorobám. Zoznam všetkých úžasných zdravotných výhod cvičenia presahuje rámec tohto článku, ale zdá sa, že cvičenie je rovnako účinné pri znižovaní brušného tuku.

Majte však na pamäti, že tu nehovoríme o brušných cvičeniach. Redukcia tuku len na jednom mieste nie je možná a nekonečné množstvo cvičení na bruchu nespôsobí stratu tuku práve z tejto partie tela.

V jednej štúdii sa zistilo, že po 6 týždňov trvajúcom tréningu na brušné svaly účastníci štúdiu nemali merateľný výsledok na zmene obvodu pásu alebo množstvo tuku v brušnej dutine.

Avšak, rôzne iné typy cvičení môžu byť veľmi efektívne.

Práve aeróbne cvičenie (ako je chôdza, beh, plávanie atď.) spôsobuje výrazné zníženie obsahu brušného tuku.

Skvelou voľbou pre zaneprázdnené ženy sú napr. cvičenia na špeciálnych strojoch, ktoré pomáhajú efektívne spaľovať tuk práve v problémových partiách, akými sú brucho a stehná. Vyskúšajte cvičenie v SlimFitStudio Senec a uvidíte, že cvičenie môže byť zábavné a prinášať skutočne výnimočné výsledky.

Pridajte svoj názor